hireeucom hireeucom .

hireeucom

معرفی جدیدترین سنسورهای القایی

معرفی جدیدترین سنسورهای القایی

از سنسورهای القایی به طور گسترده ای برای اندازه گیری موقعیت و سرعت به ویژه در محیط های سخت استفاده می شود. در واقع عملکرد اصلی این وسیله به منظور تشخیص فلزات آهنی بدون تماس فیزیکی می باشد. محدوده عملکرد سنسورهای القایی نیز فاصله مورد نظر سنسور تا حداکثر فاصله ای می باشد که حسگر سنسور در آن فعالیت می نماید. در نهایت سنسورهای القایی دارای انواع مدل های مختلفی است که کاربران بنا بر شرایط گوناگون از آنها استفاده می کنند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا به معرفی جدیدترین سنسورهای القایی و نحوه استفاده این ابزار کاربردی بپردازیم.

 

سنسورهای القایی
در سنسورهای القایی یک میدان مغناطیسی با فرکانس بالا توسط سیم پیچ در مدار نوسان ایجاد می گردد. هنگامی که یک فلز به میدان مغناطیسی نزدیک می شود جریان القایی به دلیل القای الکترومغناطیسی در مسیر ایجاد می گردد. با نزدیک شدن فلز به سنسور جریان القایی افزایش می یابد که این امر باعث افزایش بار مدار نوسان می گردد. سپس نوسان ایجاد شده در مدار کاهش می یابد یا به طور کامل متوقف می شود. در نهایت سنسور این تغییر در وضعیت نوسان را به کمک مدار تشخیص دامنه، تشخیص می دهد.

 

نقش سنسورهای القایی در شناسایی اهداف غیر آهنی
در برخی نمونه های سنسور القایی ما شاهد وجود مدل هایی می باشیم که به راحتی می توانند فلزات غیر آهنی مانند برنج، مس و آلومینیوم را نیز تشخیص دهند. البته تشخیص فلزات غیر آهنی عموما سبب می شود تا دامنه عملکردی این سنسورها کاهش یابد. سنسورهای تشخیصی غیر آهنی دارای یک مدار نوسانی هستند که در آن اتلاف انرژی ناشی از جریان القایی در فلز غیر آهنی بر تغییر فرکانس تأثیر می گذارد. هنگامی که یک هدف فلزی غیر آهنی مانند آلومینیوم یا مس به سنسور نزدیک می شود فرکانس نوسان افزایش می یابد. از سوی دیگر زمانی که یک هدف فلزی آهنی به سنسور نزدیک می شود فرکانس نوسان کاهش پیدا می کند. هنگامی که فرکانس نوسان از فرکانس مرجع بیشتر می شود سنسور یک سیگنال تشخیص خروجی می دهد.

به یاد داشته باشید که عموما اجسام مغناطیسی به راحتی توسط آهنرباها جذب می شوند. در حالی که اجسام غیر مغناطیسی از این توانایی برخوردار نیستند و در نهایت جذب آهنرباها نمی شوند. در نهایت اگر به دنبال شناسایی جدیدترین سنسورهای القایی در ابتدا باید به خوبی با نمونه های اولیه این سنسورها آشنا شوید.

 

معرفی جدیدترین سنسورهای القایی
نسل جدیدی از سنسورهای القایی در سال های اخیر وارد بازار شده اند. این نسل از حسگر القایی از همان فیزیک اولیه دستگاه‌های سنتی استفاده می‌کند. اما در این دستگاه ا به جای استفاده از ساختارهای ترانسفورماتور حجیم و الکترونیک آنالوگ از بردهای مدار چاپی و الکترونیک دیجیتال مدرن استفاده می‌کنند. در نهایت کاربرد جدیدترین سنسورهای القایی در صنایع گوناگون سبب شده است تا طیف وسیعی از کاربردها را برای حسگرهای القایی ایجاد نماید. این گستردگی عملکرد ایجاد شده شامل حسگرهای دو بعدی, سه بعدی، دستگاه های خطی پرتاب کوتاه با هندسه های منحنی شکل و زاویه دقت بالا نیز می باشند.

معرفی جدیدترین مدل سنسور القایی در محدوده دمایی بالا
معرفی جدیدترین مدل سنسور القایی در محدوده دمایی بالا
جدیدترین سنسورهای القایی اجسام فلزی را بدون تماس و در محدوده دمایی بالا به راحتی تشخیص می دهند. از نقاط قوت در تولید نسل جدید سنسورهای القایی می توان به طراحی قوی آنها اشاره نمود. نوع طراحی خاص این سنسورها سبب شده است تا کاربران بتوانند از آنها در بازه های زمانی طولانی تر استفاده کنند.

 

معرفی سنسورهای القایی جدید Balluff Factor 1
سنسورهای بالوف نمونه ای جدید از سنسورهای القایی می باشند. در بین تمامی مدل های جدید تولید شده در بحث سنسورهای القایی محصول جدید Balluff Factor 1 توانسته است نیاز کاربران را در صنایع جدید به خوبی تامین نماید. فناوری مورد استفاده در سنسور القایی بالوف Factor 1 به کاربر این امکان را می دهد تا فلزات آهنی و غیرآهنی را به طور کاملا دقیق و در فاصله مکانی یکسان تشخیص دهد.بنابراین چه جسم فلز آهنی باشد یا غیر آهن مانند مس یا آلومینیوم باشد، در فاصله تشخیص ذکر شده برای این نوع سنسور و بدون کاهش در آن، قابل تشخیص می باشند. همچنین سرعت سوییچینگ نیز در این مورد بدون افت خواهد ماند.  این مورد دقیقا نقطه عکس در سنسورهای القایی معمولی است. زیرا در سنسورهای القایی معمولی تشخیص غیر فلزات سبب می شود تا محدوده عملکردی سنسور به شدت محدود شود.

در نهایت این ویژگی کاربردی در سنسور القایی بالوف فاکتور یک آن را به یک محصول کاربردی در صنایع خودروسازی تبدیل نموده است. به طور معمول در این صنایع از حجم گسترده ای از فلزات آهنی و غیر آهنی استفاده می شود. همین امر نیز کاربرد این محصول را در این صنایع الزامی می نماید. تشخیص هر دو نوع فلز با ساختار آهنی و غیر آهنی به کمک یک حسگر واحد می تواند لزوم تغییر سنسورها را در این سیستم ها از بین ببرد و در نهایت عملکرد کلی سیستم را بهبود ببخشد.

 

معرفی سنسورهای استوانه ای در اندازه های M8، M12 و M18
در ابتدا باید به این نکته اشاره نماییم که عموما این نوع از سنسورها دارای ساختاری استوانه ای شکل یا سیلندری می باشند. سنسورهای سبک استوانه ای مخصوصاً برای استفاده در محیط شبکه مناسب هستند. این سنسورها با محفظه های برنجی که دارای پوششی فاقد نیکل یا روکش PTFE تولید می گردند. برخی از مدل های این نوع حسگر القایی نیز برای محافظت بیشتر با یک روکش PTFE محفوظ می گردند. این حسگرها قادر به ارائه خدمت در محدوده ی دمایی بسیار متنوعی هستند. در نهایت سنسورهای استوانه به وسیله تولید کنندگان این محصولات در اندازه‌های M8، M12 و M18 تولید می گردند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۲:۵۳ توسط:hire eu موضوع: نظرات (0)