hireeucom hireeucom .

hireeucom

معرفي تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس

 

دقيق بودنِ زمان بندي فعاليت و يا عدم فعاليتِ تجهيزات و دستگاه هاي مورد استفاده در صنايع مختلف، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. مديران شركت ها در گذشته، زمان بندي خاموش و يا روشن كردنِ دستگاه ها را به پرسنلِ خود مي سپردند و به همين دليل، كيفيت محصولات توليدي از طريق اين دستگاه ها نسبتاً پايين بود. در مقابل، امروزه از تايمر هاي خاصي براي تعيين زمان فعاليت تجهيزات صنعتي، استفاده مي شود و به همين دليل، امكان ساخت محصولاتي با كيفيت بالا، فراهم شده است. در اين مقاله قصد داريم تا تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس را به شما معرفي كنيم. بنابراين، تا پايان همراه ما باشيد.

 

تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس، جهت تنظيم برنامه زماني تجهيزات صنعتي، مورد استفاده قرار مي گيرند.

نحوه عملكرد تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس 
تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس، عملكردي مشابه با يكديگر دارند. هر دو تايمر فوق با دريافت برنامه، دستگاه هاي صنعتي مختلف را در بازه هاي زماني خاصي فعال يا غير فعال مي نمايند.

نكته‌ي ديگر اينكه، تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس، قابليت اتصال به اكثر دستگاه هاي صنعتي را دارا مي باشند. بنابراين، شما مي توانيد اين تايمر ها را براي تنظيم برنامه زماني تمامي مدل هاي تجهيزات صنعتي، مورد استفاده قرار دهيد.


معرفي تايمر آنالوگ آتونيكس 
محدوده عملكرد تايمر آنالوگ آتونيكس، در 6 حالت مختلف، قابل تنظيم است. شما مي توانيد اين تايمر را در بازه هاي زماني يك دهمِ ثانيه تا سي ساعت، مورد استفاده قرار دهيد. نكته‌ي ديگر اينكه، تايمر فوق در دو نمونه هشت پين و يازده پين، در بازار به فروش مي رسد.

ويژگي هاي منحصر به فرد تايمر آنالوگ آتونيكس
ويژگي ها و امكاناتِ منحصر به فرد تايمر آنالوگ آتونيكس، عبارتند از؛

1. توانايي فعاليت با منابع تغذيه مختلف هم از نوع 24 ولت dc و هم 220 ولت ac (اين قابليت به تايمر آنالوگ آتونيكس اجازه مي دهد تا بتواند با دستگاه هاي صنعتي مختلفي، سازگار شود).

2. قابليت تنظيم در 6 حالت مختلف (تايمر آنالوگ آتونيكس مي تواند خروجي هايي با 6 حالت مختلف را در اختيار كاربران قرار دهد).

3. قابليت تنظيم در بازه هاي زماني يك دهمِ ثانيه تا سي ساعت (شما مي توانيد تايمر آنالوگ آتونيكس را به گونه اي تنظيم كنيد كه در كسري از ثانيه، يك دستگاه را به صورت خودكار، فعال يا غير فعال نمايد).

4. قابليت نصب آسان (تايمر آنالوگ آتونيكس به راحتي بر روي ريل DIN نصب مي شود).

5. عمر مفيد بسيار بالا (در فرآيند ساخت تايمر آنالوگ آتونيكس، از تجهيزاتِ با كيفيتي استفاده شده است و به همين دليل، عمر مفيد اين تايمر، بسيار بالا است).

معرفي تايمر ديجيتال آتونيكس 
تايمر ديجيتال آتونيكس، به يك مانيتور كوچك و پيشرفته مجهز است. بر روي اين مانيتور، برنامه زماني فعاليت دستگاه متصل به تايمر، مشخص مي باشد. شما مي توانيد برنامه زماني دستگاه را از روي كليد هاي تايمر تغيير دهيد.

نكته‌ي ديگر اينكه، به دليل استفاده از مانيتور در ساختار تايمر ديجيتال آتونيكس، فضاي اشغال شده توسط اين تايمر، بسيار كمتر از نمونه آنالوگ مي باشد.

 

تايمر ديجيتال آتونيكس، داراي يك مانيتور كوچك و پيشرفته  است.

ويژگي ها و امكانات منحصر به فرد تايمر ديجيتال آتونيكس
در اين بخش از مقاله، ويژگي ها و امكانات منحصر به فرد تايمر ديجيتال آتونيكس را مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين ويژگي ها و امكانات عبارتند از؛

1. قابليت سازگاري با منابع تغذيه مختلف (تايمر ديجيتال آتونيكس مي تواند با منابع تغذيه مختلفي سازگار شود و به همين دليل، توانايي اتصال به دستگاه ها و تجهيزات متنوعي را دارد).

2. قابليت تنظيم در محدوده زماني يك هزارمِ ثانيه تا سي ساعت (تايمر ديجيتال آتونيكس مي تواند در بازه هاي زماني مختلفي تنظيم شود و دستگاه هاي صنعتي را فعال يا غير فعال كند).

3. اشغال فضاي كمتر نسبت به تايمر آنالوگ آتونيكس (تايمر ديجيتال آتونيكس، به دليل داشتنِ مانيتور، فضاي نسبتا كمي را اشغال مي كند).

4. قابليت خاموش يا روشن كردنِ نورِ پس زمينه مانيتور.

5. قابليت تنظيم تايمر از طريق كليدهاي روي تايمر (مانيتور تايمر ديجيتال آتونيكس، لمسي است. شما مي توانيد اين تايمر را از طريق مانيتور تنظيم كنيد).

6. قابليت تنظيم رمز عبور (تايمر ديجيتال آتونيكس، داراي قابليت تنظيم رمز عبور است. بدين ترتيب، تنها اشخاصي مي توانند تنظيمات تايمر را تغيير دهند كه از رمز عبور اطلاع داشته باشند).

7. عمر مفيد نسبتاً بالا (تايمر ديجيتال آتونيكس، از تجهيزات بسيار با كيفيتي ساخته شده است و به همين دليل، عمر مفيد نسبتاً بالايي دارد).

8. داراي دكمه reset كه مي توان آن را قفل نمود تا فقط اپراتور خاصي بتواند زمان گيري را reset كند.

سخن پاياني

در اين مقاله، توضيحاتي جامع را در مورد تايمر هاي ديجيتال و آنالوگ آتونيكس، به شما ارائه داديم. اين تايمر ها مي توانند  برنامه هاي زماني مختلفي را دريافت كنند و دستگاه هاي صنعتي را فعال يا غير فعال نمايند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۱۹:۳۵ توسط:hire eu موضوع: نظرات (0)

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني به چه صورت است؟ سفر به آلمان به منظور كار و زندگي براي بسياري از افراد يك فرصت جذاب است. با وجود اقتصاد پايدار، سيستم آموزشي برتر و فرهنگ غني، آلمان مقصد محبوب براي اقامت دائم و كار مي‌باشد. اما براي ورود به بازار كار آلمان و دريافت پيشنهاد شغلي از يك كارفرما آلماني، شرايط خاصي وجود دارد. در اين مقاله، به بررسي شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرما در آلمان خواهيم پرداخت.

موضوعات قابل بررسي...
بازار كار در آلمان
روند و شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني
شرايط استقرار در بازار كار چگونه است؟
مزاياي ورود به بازار كار آلمان
شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني و تحقق روياها
بازار كار در آلمان
با وجود پيشرفت شغلي كه در انتظار شماست و مسير رشد و ترقي را تا به اينجا طي كرده ايد اگر از شرايط اوليه ورود به عرصه شغلي خود باخبر نباشيد اين روند مقداري كند پيش خواهد رفت. به همين منظور مهم ترين نكات دريافت پيشنهاد شغلي كه بايد از آنها مطلع باشيد در ادامه ذكر شده است.

تحصيلات و مهارت‌ها: يكي از شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني، داشتن مدرك تحصيلي مناسب و مهارت‌ مرتبط با شغل است. بايد مدرك تحصيلي داراي اعتبار و مهارت‌هاي لازم براي انجام وظايف خود را داشته باشيد. مهارت در زبان آلماني: زبان آلماني اهميت بسياري در دريافت پيشنهاد شغلي دارد. كارفرمايان آلماني انتظار دارند كه كارمندان داراي توانايي مكالمه و نوشتن در زبان آلماني باشند.

تجربه كاري: برخي از شركت‌ها ممكن است تجربه كاري حداقل چند ساله را از متقاضيان خود بخواهند. بنابراين، داشتن تجربه كاري مرتبط با شغل مورد نظر براي ورود به بازار كار آلمان اهميت دارد.

 

روند و شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني
براي ورود به بازار كار آلمان چند گام ابتدايي اما مهم به شما كمك مي‌كند تا سريعتر مشغول به كار شويد.

جستجوي شغل: اولين گام از شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني، جستجوي شغل مناسب است. شما مي‌توانيد از وب‌سايت‌ها و منابع مختلفي براي يافتن فرصت‌هاي شغلي در آلمان استفاده كنيد. ايجاد رزومه كاري حرفه‌اي و نامه‌ي درخواست شغل نيز ضروري است.

مصاحبه و ارتباط با كارفرما: پس از پيدا كردن شغل مناسب، شما بايد درخواست شغلي خود را ارسال كرده و در مصاحبه‌هاي شغلي شركت كنيد. در اين مصاحبه، شما بايد توانايي‌ها و تجربه كاري خود را براي ورود به بازار كار آلمان به خوبي ارائه دهيد و از اين فرصت براي برقراري ارتباط مثبت با كارفرما استفاده كنيد.

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني و درخواست ويزا: پس از دريافت پيشنهاد شغلي و توافق با كارفرما، بايد ويزاي كار مخصوص آلمان را درخواست كنيد. اين ويزا به شما اجازه مي‌دهد در آلمان بمانيد و به كار خود بپردازيد.

شرايط استقرار در بازار كار چگونه است؟
يادگيري زبان: پس از ورود به بازار كار، به يادگيري زبان آلماني ادامه دهيد تا مهارت‌ زبان خود را بهبود ببخشيد. اقامت دائم: پس از چند سال كار در آلمان و اثبات توانايي‌ها مي‌توانيد اقامت دائم دريافت كنيد. آمادگي براي تعهد: شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني موجب تغييرات بزرگي در زندگي شما مي‌شود و تعهد به كار در يك كشور جديد و زبان متفاوت مي‌خواهد.

بازار كار آلمان نيازمند مشورت با مشاوران مهاجرتي دارد آنها مي‌توانند به شما در مراحل درخواست ويزا و همچنين در پيدا كردن فرصت‌هاي شغلي مناسب كمك كنند. شبكه‌سازي: ايجاد ارتباطات در زمان اقامت در آلمان مي‌تواند به شما در يافتن فرصت‌هاي شغلي كمك كند. برنامه‌ريزي مالي: قبل از شروع فعاليت كاري، بايد برنامه‌ريزي مالي دقيقي داشته باشيد زيرا ممكن است مدتي بدون درآمد ثابت باشيد.

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني ارتباط مستقيمي با توسعه مهارت‌ها دارد. پس از ورود به بازار كار، بايد مهارت‌هاي خود را توسعه دهيد و در تمام مراحل حرفه‌اي خود پيشرفت كنيد. آموزش مداوم و انعطاف‌پذيري در تطبيق با محيط كاري جديد ضروري است.

مزاياي ورود به بازار كار آلمان چيست و چطور اقدام كنيم
مزاياي ورود به بازار كار آلمان
حقوق بالا: با وجود هزينه‌هاي زندگي نسبتاً بالا در آلمان، اين كشور به شما فرصتي براي كسب درآمد بالا و حقوق منصفانه ارائه مي‌دهد. متوسط حقوق در آلمان از ديگر كشورهاي اروپايي بيشتر است. سيستم درماني عالي: آلمان يكي از كشورهايي است كه به شهروندان خود خدمات پزشكي ارائه مي‌دهد. بيمه درماني شامل خدمات پزشكي و بيمارستاني مي‌باشد.

سيستم آموزشي برتر: آلمان داراي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي برتر جهان است. اگر شما يا خانواده‌تان داراي فرزند هستيد، آنها مي‌توانند از آموزش رايگان در دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند.تنوع فرهنگي: آلمان يك كشور چندفرهنگي است و در آن مي‌توانيد از تنوع فرهنگي و تاريخي لذت ببريد. شهرهاي مختلف آلمان ارائه‌دهنده هنر، موزيك و آشپزي هستند.

امنيت: آلمان به عنوان يكي از كشورهاي ايمن جهان شناخته مي‌شود. شما و خانواده‌تان از امنيت و كيفيت زندگي بالايي بهره‌مند خواهيد شد.فرصت‌هاي حرفه‌اي: بازار كار آلمان پويا و گسترده است. با تجربه و مهارت‌هاي مناسب، شما مي‌توانيد به فرصت‌هاي شغلي جذاب دست پيدا كنيد.

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني و تحقق روياها
براي تحقق روياها و سهولت ورود به بازار كار، بايد يك برنامه مطابق با هدف‌ها و شرايط خود ايجاد كنيد. اين برنامه بايد شامل مراحل مختلف از دريافت پيشنهاد شغلي تا پيشرفت در حرفه باشد.اگر خانواده‌تان نيز به آلمان مهاجرت مي‌كنند، بايد آنها را حمايت كنيد. تضمين راحتي خانواده مي‌تواند تمركز بر شغل و زندگي شما را افزايش دهد.

توسعه مهارت‌ها: هميشه به توسعه مهارت‌هاي خود ادامه دهيد. آموزش مداوم و ارتقاء مهارت‌هاي شغلي مي‌تواند به شما كمك كند تا در رقابتي كه در بازار كار آلمان وجود دارد موفق شويد. مديريت زمان: موفقيت در كار و زندگي در آلمان نياز به مديريت زمان دقيق و اثربخش دارد. برنامه‌ريزي موثر و اولويت‌بندي وظايف مي‌تواند به شما در تعقيب روياهايتان كمك كند.

شرايط دريافت پيشنهاد شغلي از كارفرماي آلماني مرحله مهمي در تحقق آرزوهاي كاري و زندگي در اين كشور بزرگ است. با رعايت شرايط و ضوابط ورود به بازار كار، شما مي‌توانيد فرصت‌هاي شغلي خود را تعقيب كنيد. اين فرصت به افرادي كه تحصيلات و مهارت‌هاي مناسب دارند و تمايل دارند در آلمان زندگي كنند، ارائه مي‌شود و بهترين راه براي استفاده درست از فرصت‌هاي خود، مشورت با مشاوران مهاجرتي معتبر و اطلاع از قوانين و مقررات مهاجرتي آلمان است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۶:۴۲ توسط:hire eu موضوع: نظرات (0)

5 ترفند براي داشتن روز كاري عالي !

5 ترفند براي داشتن روز كاري عالي!
خيلي از ماها هستيم كه براي رفتن به سر كار يا حتي دانشگاه و مدرسه مشكلاتي داريم؛ از بيدار شدن ساعت 6 صبح تا رسيدن به موقع به اتوبوس يا حتي تصادفي كه با ماشينمون توي راه ميكنيم يا دعوايي كه توي محل كارمون اتفاق ميوفته و انرژي روزمون رو ميگيره.

البته اين ليست متاسفانه همينجا تموم نميشه و بخش بزرگيش براي بعد از رسيدن به محل كار يا تحصيلمون هست.

اينكه گاهي مجبور ميشيم توي كاري باشيم يا درسي رو بخونيم كه ازش خوشمون نمياد براي همه مون ممكن پيش اومده باشه و همين نداشتن انگيزه و اشتياق باعث كاهش كارايي مون بشه؛ حتي گاهي با داشتن شغل رويايي مون هم پيش مياد كه ازش خسته بشيم و با تعجب به خودمون بگيم اين مگه همون كاري نيست كه سالها به خاطرش تلاش كرديم.
جوابش توي ندونستن دوره هاي مناسب استراحت و توان ذهني مون هست كه اينجا به طور گسترده راجع بهش صحبت ميكنيم. 

توي اين پست ما نميخوايم راجع به شجاعت و تغيير شغل يا رشته ي تحصيلي حرف بزنيم ميخوايم چند تا ترفند روانشناسي بهتون پيشنهاد كنيم كه وضعيت خسته كننده، طاقت فرسا، غير قابل تحمل يا بد محل كار يا تحصيلتون رو با شخصيتهاي متفاوت بهتر و حتي عالي بكنه!

 

       1. قدر ساعات اوليه روزتان را بدانيد.
اولين ترفند براي داشتن يك روز كاري عالي اينه كه به جاي اينكه روز خودتون را به عنوان يك ليست طولاني از كارهايي كه بايد انجام دهيد يا تمرين هاي مختلف مديريت زمان هدر بدهيد، به نحوه عملكرد مغزتون در طول روز نگاه دقيق تري بيندازيد اين كار باعث ميشه شيوه ي فكريتون رو بشناسيد و در نهايت: همخواني داشتن وظايف و طرز فكر براي حداكثر كارايي به ارمغان خواهد آمد.
براي اين كار لازم هست به نقاط عطف حياتي هر روز توجه كنيم:

همان طور كه توي اولين ترفند داشتن يه روز كاري عالي اومد، شناخت طرز فكر خيلي مهمه. ذهن ما طبق يه معادله ي ساده ميچرخه كه يكي از عبارات اون: اهميت به 3 ساعت اول روز هست!

به گفته ران فريدمن، روانشناس، سه ساعت اول روز كاري شما با ارزش ترين و پربازده ترين ساعت كل روزتان است.

به جاي چك كردن شبكه هاي مجازي، ايميل ها و پيام هايي كه دريافت ميكنيد، اين سه ساعت را به مهم ترين كارهايي كه در طول روز بايد انجام بدهيد يا كلاس هايي كه بايد برداريد اختصاص دهيد.

به طور معمول، ما يك پنجره حدوداً سه ساعته داريم كه در آن واقعاً، واقعاً متمركز هستيم پس از آن به خوبي استفاده كنيم.

مثل يك سرآشپز فكر كنيد!
اگر به نحوه كار سرآشپزها نگاه كنيد، آن‌ها با عجله به آشپزخانه نمي روند و بلافاصله شروع به پخت و پز نمي‌كنند. در عوض، آنها مراحلي را كه بايد انجام دهند شناسايي مي‌كنند، ابزارهاي مناسب را انتخاب و جمع‌آوري مي‌كنند، مواد را به نسبت مناسب آماده مي‌كنند، و سپس هر چيزي را كه نياز دارند در ايستگاه خود ترتيب مي‌دهند. بنابراين به طور خلاصه، آنها ابتدا استراتژي مي‌كنند، اما سپس در مرحله دوم اجرا مي‌كنند. استفاده از چند دقيقه اول روز به عنوان زماني براي برنامه ريزي و نظم بخشيدن به كارها، به جاي شيرجه رفتن درست در محل كار، به شما كمك مي كند رويكرد متمركزتري در طول روز داشته باشيد.

 

   
       2. به چرخه ي انرژي تان توجه داشته باشيد.
دومين ترفند براي داشتن يك روز كاري عالي، اين است كه بدانيد چه زماني مغز و بدن شما به استراحت نياز دارد به گفته توني شوارتز، بنيانگذار پروژه انرژي، اين فقط مغز ما نيست كه در طول روز خسته مي شود.

از نظر فيزيولوژيكي، ما از آنچه شوارتز «ريتم‌هاي ماوراء الطبيعه» مي‌نامد پيروي مي‌كنيم، چرخه‌هايي كه 90 تا 120 دقيقه طول مي‌كشند و در طي آن بدن ما خسته مي‌شود و نياز به استراحت دارد. به اينها به عنوان چرخه هاي توجه فكر كنيد. به گفته شوارتز، اگر چرخه طبيعي خود را بدون استراحت پشت سر بگذاريد بازدهي رو به كاهشي خواهيد ديد.

به جاي مديريت زمان، به مديريت انرژي يا توجه خود فكر كنيد. اين بدان معناست كه سيگنال‌هاي هشدار دهنده را ناديده نگيريد: احساس بي‌قراري، خميازه كشيدن احساس گرسنگي نشانه‌هايي هستند كه شما بايد چند دقيقه بلند شويد و از ميز خود دور شويد. مانند بسياري از ما، اين نشانه‌ها را ناديده بگيريد، و انرژي خود را براي بقيه روز تخليه مي‌كنيد.

اتفاق ديگري كه ميوفتد مربوط به ساعت 3 بعد از ظهر است. اين زمان باعث افت شديد انرژي و كارايي ميشود.

بعد از ناهار احساس خوابالودگي و خستگي داريم اما هنوز ساعاتي تا اتمام ساعت كاري مانده. اين اتفاق با ريتم شبانه روزي بدن ما مطابقت دارد. بدن ما به طور طبيعي هورموني به نام ملاتونين ترشح مي كند و دماي بدن ما در همين زمان كاهش مي يابد كه باعث مي شود احساس خواب آلودگي داشته باشيم.

اگر يك چرت سريع 20 دقيقه اي در محل كارتان فراهم نيست (اگرچه مي تواند گزينه خوبي باشد)، گزينه هاي ديگري نيز وجود دارد.

يكي از بهترين راه حل ها براي ساعت بعد از 3 ظهر اين است كه كاري را انجام دهيد كه انرژي، اراده، خلاقيت و دقت كمتري نياز دارد. به عبارت ديگه كارهاي غير مهم را براي ساعات آخر روز بگذاريد نه كارهاي اصلي را !!  

 

       3. روز كاري خود را پايان دهيد (و به آن پايبند باشيد).
 آسان است كه اجازه دهيم كار ما به طور نامحدود در بقيه زندگي ما ادامه يابد – چك كردن ايميل در هنگام شام، قبل از خواب، حتي در نيمه هاي شب.

فريدمن براي سومين ترفند داشتن يك روز عالي كاري مي‌گويد:

«ما با تكنولوژي ضروري و اعتياد آور كار و زندگي مي‌كنيم. فاكتورگيري به موقع براي قطع اين ارتباط مي تواند تأثيرات عميقي بر توانايي شما براي تمركز و احساس شادابي در روز بعد در محل كار داشته باشد، اما بيرون كشيدن آن ابزارهاي درخشان  از دستان ما براي ساعت ها مي تواند تقريباً غيرممكن به نظر برسد.”

يك پيشنهاد: يكي از ترفند هايي رهايي از مشغله هاي كاري خارج از ساعت كار اين است كه ابزارهايي مثل ايميل يا واتساپ را در كامپپيوتر يا تلفن همراه شركت نصب كنيد و تلفني كه خودتان استفاده ميكنيد اين برنامه ها را نداشته باشد.   

 
       4. خارج از محل كار را براي خودتان جذاب كنيد!

خيلي از افراد مشكلي با محل كار ندارند بلكه به آن اعتياد دارند. دليل آن هم آسان هست. وقتي از اين افراد بپرسيم چرا هميشه در حال كار كردن هستند منظور نهايي شان اين را ميرساند كه: چون تنها كاري هست كه بلديم!

در بيشتر مواقع اين توهمي بيش نيست يا شايد روي ابعاد ديگر اصلا كار نشده و براي افراد ناشناخته و مبهم باقي مانده، حتي ممكن است در جايي بزرگ شده باشند كه بقيه ي كارها به جز شغل و پول درآوردن بيهوده تعريف و نهادينه شده.

به هر حال هر كدام از آنها كه باشد براي داشتن يك روز كاري عالي، هفته و ماه و سالها، بايد به اين موضوع توجه كنيم كه كار بخشي از زندگي مان است نه همه ي آن!

خيلي ها  در مهماني ها شركت نمي كنند، مهماني با دوستانشان نمي روند، براي خودشان در يك رستوران شيك هر چند وقت ميز رزرو نمي كنند، ورزش انجام نمي دهند و…

اما خوب است بدونيم اين راهكار “تنها چسببيدن به شغل يا تحصيل” نميتواند براي هميشه تنها پاسخ باشد.

براي معتدل شدن چهارمين ترفند ميگويد بازي هاي ويديويي بيشتري انجام دهيد. درست است – بازي هاي ويديويي.

به گفته فريدمن: برنامه ريزي براي بازي در طول روز راهي مهم براي افزايش عملكرد شناختي شماست. بازي‌هاي ويديويي هر چه بيشتر بازي كنيم سخت‌تر مي‌شوند. در كار، اغلب مسير مخالف يعني با گذشت زمان كارهاي كمتر اما مهم تري خواهيم داشت و آن سختي پيشرونده وجود ندارد.

ورزش نيز يك گزينه عالي است. محققان موسسه علوم رفتاري در هلند مي نويسند: افزايش فعاليت بدني با كاهش خستگي ناشي از كار در طول زمان همراه است. اما البته، تناقض باقي مي‌ماند: «كارگران خسته كه بيشترين سود را از فعاليت بدني مي‌برند، فعاليت بدني كمتري دارند.» شايد اين مربوط به اين است كه آنها اين فعاليت را نه از روي اشتياق و البته گاها به شدت سنگين و نادرست انجام ميدهند.

غذاي آماده ار كمتر كنيد. از جايتان بلند شويد و در اوقات آزاد  غذا درست كنيد . اما اطمينان حاصل كنيد كه در حال آشپزي سرگرم مي شويد.

يافتن اين نوع تحريكات در خارج از محل كار مي تواند يادآور خوبي باشد كه شما بايد به جاي اينكه در نقش خود راضي باشيد، در محل كار خود را به چالش بكشيد. يك طرز پخت غذاي جديد ميتواند با پيدا كردن يك راه حل براي فروش برندتان در محل كار هم سو باشد!

 

     5.خود مراقبتي را فراموش نكنيد.
به عنوان آخرين ترفند براي داشتن يك روز كاري عالي ميتوان به مواظب شخصا و با توجه كامل به خودتان اشاره كرد.

از خودتان در برابر هجوم احساسات، افكار، وظايف و كارهايي كه خارج از عهده ي شما در آن زمان است مواظبت كنيد.

موفقيت ها و جشن ها براي پيشرفت كاري يا تحصيلي هميشه وسوسه كننده و به شدت شيرين به نظر ميرسند.

اما بسياري از روانشناسان وقتي با كيس هاي افسردگي يا اختلالات خواب و اختلافات زناشويي سرو كار دارند كه مراجعاني بسيار موفق دارند!

پس چه اتفاقي اين ميان افتاده كه ديگر اين دستاورد ها و موفقيت ها باعث خوشحالي واقعي نميشود؟

جواب بشقاب پر شده ي ذهنمان است!!

هدف هميشگيِ زندگي اين نيست كه چيزهاي بيشتري به بشقاب پر شده خود اضافه كنيد، يا دليلي براي ضربه زدن به خود ايجاد كنيد.

 از انواع خود مراقبتي هنگام كار يا تحصيل همان بحث “نداشتن توقعات بيش از حد” از خود است.

ما اغلب مي‌توانيم خشن‌ترين منتقد خود باشيم. وقتي سنگيني مسئوليت‌پذيري يا كمال‌گرايي بالا مي‌آيد، از خود بپرسيد: «در شرايط مشابه به يك همكار يا دوست چه مي گويم؟»

براي تمام شدن نشخوار هاي ذهني خود ميتوانيد دقايقي از كار دست بكشيد. به خود و افكارتان فرصت حرف زدن بدهيد. اين افكار منفي و گاه حتي مثبت كه بي اجازه به هشياري وارد ميشوند مانند اسبي رام نشده هستند.

اگر شما بخواهيد يك افسار سفت و سخت به آنها بزنيد و پشت اسطبل زنداني ش كنيد بالاخره يك روز ديوانه تر از هميشه اين اسب بيرون ميرود و همه جا را خراب ميكند.

به جاي اين كار بگذاريد كمي در دشتِ ذهنتان بگردد با او با آرامش رفتار كنيد چرا كه بخشي از شما هست و نسبت به آن مسئوليت داريد تا تربيت شود.

بعد از آن با منطق و دليل، با محبت و حمايت يك حالت تعديل در افكارتان ايجاد كنيد.

براي اين راه ميتوانيد مكالمه هاي دروني داشته باشيد؛ اينطور كه يك طرف اين مكالمه اسب سركش باشد و همه ي حرفهايش را بزند و در طرف ديگر سايد منطقي و آرامِ شما، او را توجيه كند.

 

 اين دراماي كليشه اي كه “كار باعث فراموشي ميشود” را دور بريزيد. شايد با اين كار براي مدت خيلي كوتاهي چالشي كه با آن مواجه هستيم فراموش شود اما ما  ما نميخواهيم بعد از تمام شدن كارها، افرادي عصبي و بي ميل و اشتياق باشيم.

اينجا به شما مي گوييم چه طور واقعا مسئله را حل كنيد نه فراموشي يا به تعويق انداختن! 

قطعا شما هم مثل خيلي افراد ديگر قوانين و چهارچوب هاي سفت و سختي داريد كه گاها فكر ميكنيد همان ها باعث شكست و بدخلقي شما ميشود.

اما احتمالا عادت هاي كوچك و جملات پر تعصبي كه از چندين نسل به ما رسيده و مانند يك سنت با آنها رفتار مقدسي داريم هم نقش مهمي در اين ميان دارد. 

مراقب ذهن و جسمتون باشيد 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۰:۲۱ توسط:hire eu موضوع: نظرات (0)